Edukacja i tożsamość etniczna mniejszości w obszarach podbiegunowych

Autor: Gmerek Tomasz


  • Stron: 444
  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
  • Oprawa: Twarda

Opis produktu

Książka zawiera analizę różnorodnych kontekstów relacji między edukacją a procesami kształtowania tożsamości etnicznej na obszarach Dalekiej Północy oraz wieloaspektową analizę sytuacji tubylczych grup mniejszościowych tamtych okolic. Przedstawiono w niej również rekonstrukcję zmian praktyk edukacyjnych i polityki oświatowej wobec mniejszości tubylczych w krajach leżących w strefie okołobiegunowej. Podejmowane rozważania sytuują się na pograniczu socjologii i pedagogiki porównawczej i w tym kontekście dokonano próby diagnozy relacji pomiędzy socjalizacją, szkolnictwem i tożsamością ludów tubylczych zamieszkujących obszar podbiegunowy. Badaniami objęto problemy asymilacji i dyskryminacji społeczno-kulturowej mniejszości etnicznych żyjących w północnych obszarach Norwegii, Szwecji, Finlandii, Rosji, a także na Grenlandii oraz w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych (Alaska).

Szczegóły produktu

isbn9788323226802
Językipolski
Waga0.98 kg.
AutorGmerek Tomasz
Liczba stron444
Kod paskowy9788323226802
wydawcaWydawnictwo Naukowe UAM
OprawaTwarda
Rok wydania2013
miejscowoscPoznań
Wymiary17.0x24.0cm

Opinie o produkcie


{