Komunikowanie o nauce

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego


  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Stron: 250
  • Oprawa: Miękka

Opis produktu

Jak mówić o nauce i pisać o badaniach naukowych, żeby nie upraszczać, a jednocześnie nie nudzić odbiorców? Jak w czasach Internetu popularyzować wiedzę i prezentować treści naukowe, które rzadko bywają atrakcyjne wizualnie?

Jak znaleźć ciekawą formę i oprawę dla skomplikowanych teorii? Jakie środki retoryczne pomagają w relacjonowaniu postępów naukowych i pozwalają zrozumieć znaczenie wyników badań czy hermetycznych wywodów? Co eksperci robią w mediach i co media robią z ekspertami?

Na te i inne pytania odpowiadają autorzy tomu, który jest pierwszą na polskim rynku pozycją rozpatrującą zagadnienia z dziedziny science communication z perspektywy tradycyjnych i nowych mediów. Interdyscyplinarny zbiór może zainteresować medioznawców, dziennikarzy, socjologów, językoznawców, specjalistów PR, antropologów, politologów, historyków oraz przedstawicieli różnych dyscyplin, którzy chcą opowiadać o swoich badaniach, promować i popularyzować ich wyniki.

Komunikacja od zawsze była fundamentem nauki. Autorzy zebranych w tomie artykułów dowodzą, że stwierdzenie to pozostaje aktualne także współcześnie, a w epoce rozwoju mediów masowych i Web 2.0 zyskuje szczególne znaczenie. Małżeństwo nauki i mediów ? choć zazwyczaj zawierane z rozsądku ? może przynieść obu stronom wymierne korzyści.

Szczegóły produktu

Wymiary16.0x23.5cm
wydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
miejscowoscKraków
isbn9788323340997
Wydanie1
Liczba stron250
OprawaMiękka
Kod paskowy9788323340997
Rok wydania2016
Językipolski

Opinie o produkcie


{